Etik İlkeler Politikamız
Korel Elektronik San. Tic. A.Ş. olarak;
çalışanlarımızla, müşterilerimizle, tedarikçilerimizle, taşeronlarımızla ve
çevremizle her daim uzun vadeli ve sağlıklı ilişkilerde bulunmak adına; açık,
dürüst, güvenilir ve etik kurallara uygun iletişime özen gösteriyoruz. Bu
unsura bağlı olarak:
1. Sosyal
Sorumluluk
·
Çocuk İşçi Çalıştırmanın Önlenmesi
Çocuk işçi çalıştırmamayı, genç işçiyi ise ancak
ailesinin izni ve üst yönetim onayı ile hafif işlerde çalıştırmayı,
Yasal asgari çalışma yaşının altındaki işçilerin
doğrudan veya dolaylı olarak iş bulma kurumları/yükleniciler aracılığıyla işe
alınmamasını sağlamayı,
·
Zorla ve Zorunlu Çalıştırmanın Önlenmesi
Sözleşme ile bağlanmış, zorla veya gönülsüz işçi
çalıştırmamayı, borç karşılığı (borç
esareti dahil), gönülsüz veya sömürüye dayalı
hapishane, insan ticareti veya köle işçi çalıştırmaya izin verilmemeyi,
·
Özel veya kamu güvenlik güçlerinin kullanılması
Talimatların yerine getirilmemesi veya kontrol
eksiklikleri nedeniyle işkence, zalimane, insanlık dışı veya aşağılayıcı
muamele, can kaybı, uzuv yaralanması ya da örgütlenme ve sendika özgürlüğü
ihlali gibi riskler ortaya çıkarsa, güvenlik güçlerinin işe alınması veya
kullanımından kaçınılmayı,
·
İş Sağlığı ve Güvenliğinin Sağlanması
İş sağlığı ve güvenliği yasal gerekliliklerine ve
müşteri sosyal uygunluk standartlarına ve projelerine tam uyum sağlamayı,
teknik gelişmeleri ve yenilikleri etkin şekilde uygulamayı, tüm çalışanlara
sağlıklı ve güvenli çalışma ortamı sağlamayı,
·
Örgütlenme Özgürlüğü ve Toplu Sözleşme Hakkına Saygı
Gösterilmesi
İşçilerin çıkarlarını temsil eden kuruluşlara katılma ve
toplu pazarlık yapma hakkına saygı göstermeyi,
Yerel yasalara uygun olarak, tüm işçilerin kendi
seçtikleri sendikalar kurma ve sendikalara katılma, toplu pazarlık yapma ve
barışçıl toplantılara katılma hakkına ve ayrıca işçilerin bu tür faaliyetlerden
kaçınma hakkına saygı göstermeyi,
İşçiler ve/veya temsilcileri, ayrımcılık, misilleme,
yıldırma veya taciz korkusu olmaksızın çalışma koşulları ve yönetim
uygulamalarına ilişkin fikirlerini ve endişelerini yönetimle açıkça
iletebilmeyi ve paylaşabilmeyi,
·
Ayrımcılığın Önlenmesi
Çalışanların ırk, renk, dil, etnik köken, siyasi
görüş, medeni durum, yaş, hamilelik, engellilik veya cinsiyet ayrımına göre
değil, işi yapabilme becerilerini esas alarak istihdam etmeyi; ayrıca
ücretlendirme, sosyal yardım ve terfileri de bu doğrultuda gerçekleştirmeyi,
Taciz ve yasa dışı ayrımcılığın olmadığı, işe
alımlarda, terfi, ücret, ödül ve eğitime erişim gibi konularda ırk, renk, yaş,
cinsiyet, cinsel yönelim, cinsel kimlik ve ifade, etnik köken, ulusal köken,
engellilik, hamilelik, din, siyasi görüş, sendika üyeliği, sigortalı gazilik
durumu, korunan genetik bilgi, medeni durum bazlı ayrımcılık
ve tacizde bulunulmamasını,
İşçiler veya potansiyel işçilerin, hamilelik veya
bekaret testleri dahil olmak üzere tıbbi testlere veya
ayrımcı bir şekilde kullanılabilecek fiziksel muayenelere tabi tutulmayacağını
(ILO Ayrımcılık (İstihdam ve Meslek) Sözleşmesi (No.111) dikkate alınmıştır.),
·
Disiplin / Kötü Muamele ve Tacizin Önlenmesi
Her çalışanın kişiliğine ve onuruna saygı göstermeyi,
kurumsal cezalandırma yapmamayı, sözlü, fiziksel, cinsel veya psikolojik taciz,
tehdit ya da zorlanmaya izin vermemeyi,
Şiddet, cinsiyete dayalı şiddet, cinsel istismar,
bedensel ceza, zihinsel veya fiziksel zorlama, zorbalık, alenen aşağılama veya
işçilere sözlü taciz dahil olmak üzere hiçbir sert
veya insanlık dışı muamele yapılmamasını,
Böyle bir muamele tehdidi olmayacağını,
Bu gereklilikleri destekleyen disiplin politikaları ve
prosedürleri açıkça tanımlanmayı ve işçilere
iletilmeyi,
·
Dilek ve Şikâyetler
Her çalışanın dilek ve şikâyetlerini iletmesi için
gerekli altyapı kurmayı, zamanında ve etkin olarak değerlendirme ve geri bildirimler
yaparak çalışanın etik bir ortamda çalışmasını sağlamayı ve çalışanın yapacağı
dilek ve şikâyet bildirimlerinde kendisine misilleme yapılmamasını,
·
Çalışma Saatlerinin Belirlenmesi
Çalışma saatlerinin belirlenmesinde yürürlükteki kanun
ve yükümlülüklere, fazla mesaide gönüllülük esasına uymayı,
·
İnsan Hakları
Uluslararası olarak ilan
edilmiş insan haklarına saygı göstermeyi, bunları korumayı ve tedarik zinciri
boyunca özellikle çatışma mineralleri ve diğer doğal kaynakların ticaretine
ilişkin uluslararası anlaşmalara ve ulusal yasalara uygunluk konusunda hiçbir
insan hakkının ihlal edilmemesini sağlamayı,
İşçilerin hareketi ve
temel özgürlüklere erişimleri üzerinde makul olmayan hiçbir kısıtlama
koymamayı,
Dini ibadetler için makul
düzenlemeler sağlandığını,
·
Ücret ve Ödemeler
Kanunlar ile karara bağlanan normal ve fazla çalışma
ödemelerini yapmayı,
·
Tahliye Ve Toprak Mahrumiyetinden Korunma
Kullanımı bir kişinin
geçimini sağlayan yasa dışı tahliyelerden ve arazi, orman veya suların yasa
dışı olarak yoksun bırakılmasından kaçınmayı,
·
Çatışma Mineralleriyle Başa Çıkma
Çatışma mineralleri ile
ilgili geçerli yasa ve yönetmeliklere uymayı,
2. Ekolojik
Sorumluluk
·
Çevre Kirlenmesinin Önlenmesi
Yürürlükteki çevre mevzuatına ve müşteri
standartlarına uymayı, çevre kirlenmesini önlemeyi ve etkin bir atık yönetimi
ile kirliliği kaynağında azaltmayı, ayrıca etkin bir enerji yönetimiyle doğal
kaynakları korumayı,
·
Yaşamın Doğal Temellerinin Korunması
Hayatın doğal temelini mümkün olduğunca korumayı,
özellikle zararlı toprak değişimlerinden, su ve hava kirliliğinden, gürültü emisyonlarından ve aşırı su tüketiminden kaçınmayı,
·
Iklim Koruması
Enerji verimliliğini artırarak, yenilenebilir
kaynaklardan enerji üreterek veya satın alarak ve CO2 emisyonlarını azaltmak için başka önlemler alarak iklimi
aktif ve sürdürülebilir bir şekilde korumayı,
·
Endişe Verici Maddelerin Yasaklanması
Yasal içerik yasaklarına, kısıtlamalarına, beyan
düzenlemelerine ve beyan edilmesine ilişkin geçerli standartlara uymayı ve
kalıcı organik kirleticilere ilişkin sözleşmeye uymayı,
·
Çevre Dostu Atık Yönetimi
KOK
Sözleşmesi Madde 6(1)(d)(i), (ii) gereklilikleri ve Basel Sözleşmesi kapsamında
tehlikeli atıkların ihracatının yasaklanması uyarınca, atıkların çevreye
zararsız olarak işlenmesi, toplanması, depolanması ve bertaraf edilmesi
kurallarına uymayı,
3. Etik Iş Davranışı
·
Yolsuzluk Ve Rüşvet
İlgili geçerli yolsuzlukla mücadele yasalarına
uyulmasını sağlamayı, herhangi bir biçimde aktif veya pasif yolsuzluk veya
rüşvetten kaçınmayı,
Tüm iş etkileşimlerinde her türlü rüşvet, yolsuzluk,
haraç ve zimmete para geçirmeyi yasaklamayı,
·
Kara Para Aklama
Kara paranın aklanmasının önlenmesine ilişkin ilgili
yasal hükümleri gözetmeyi ve raporlama yükümlülüklerine uymayı,
·
Adil Rekabet
Rekabette adil davranmayı ve ilgili rekabet hukuku
düzenlemelerine uymayı,
·
Gümrük Mevzuatına Uygunluk
Gümrük ile ilgili yürürlükteki tüm yerel ve
uluslararası mevzuatlara uymayı, bu mevzuatlarla bağdaşan ve ürettiği ürünlerin
yasadışı sevkiyatını önleyecek önlemler almayı,
·
Ürün Güvenliği Önlemlerini Almayı
Yüklemelerinde, güvenliği ihlal edecek nitelikteki
bildirimsiz malların, (uyuşturucu madde, patlayıcı madde, yasadışı biyolojik
veya kimyasal madde ve kaçak malların) bulunmamasını sağlamayı,
·
Veri Koruma Ve Veri Güvenliği
Tedarikçi,
yasal gerekliliklere ve geçerli veri koruma ve bilgi güvenliği yasalarına uygun
olarak tüm iş süreçlerinde bilgi konusunda kendi kaderini tayin hakkını,
kişisel verilerin korunmasını ve tüm iş bilgilerinin ve kişisel verilerin
güvenliğini sağlamayı,
4. Tedarik
Zinciri Ve Uygulanması
·
Tedarikçilerle İlişkiler
Çalıştığı tedarikçi firmaların sosyal uygunluk konularına
uyumları konusunda taahhütlerinin alınmasını, sosyal uygunluk açısından değerlendirilmesini, değerlendirme sonuçlarının
aksiyon planları ile izlenmesini,
Yönetim
Sistemi
Sosyal Uygunluk ekibinin
faaliyetlerini, yürürlükteki tüm kanun ve yönetmeliklere, müşterilerin sosyal
uygunluk standartlarına, uluslararası ihracat, ithalat ve ticaret yasalarına,
tekelcilik ve adil rekabet yasalarına, işyeri davranış kurallarına uygun bir
yönetim sistemi çatısı altında yürütmeyi, bu konuya ilişkin sürekli iyileştirme
faaliyetlerinde bulunmayı ve periyodik aralıklarla gözden geçirmeyi, düzenli ve
belgeli olarak izlemeyi, tüm bu çalışmalar için ihtiyaç duyulan bütçeyi
sağlamayı ve davranış kurallarına olası ihlal durumunda müşterilere bilgi
vermeyi,